A Dongó motor esetében nyugodtan beszélhetünk kultuszról, hiszen egy olyan alkatrészről van szó, amelyet mindössze két évig gyártottak az ötvenes években, ennek ellenére a nevét máig ismerjük. A Dongó motort 1955-1957-ig gyártották a Székesfehérvári Vadásztölténygyárban. A gyár feladatott kapott az őket felügyelő Nehézipari Központtól: készítsenek egy egyszerű szerkezetű, alacsony fogyasztású, biciklire szerelhető segédmotort. Így született a Dongó motor, persze az igazság kedvéért hozzá kell tennünk, hogy nem teljes mértékben magyar fejlesztés volt. A Dongó motor megtervezése Urbach Lászó motorkerékpár kereskedő nevéhez köthető, aki az olasz Gilera Mosquito segédmotorját vette alapul, egyedül a porlasztó volt saját fejlesztés.
1955-től kezdődött a tömeges gyártás, és 1957-ben fejeződött be, ez idő alatt 60 ezer Dongó motor készült el. A motor népszerűsége annak is volt köszönhető, hogy felszerelése nem igényelt különösebb gyakorlatot és szakmai tudást. Hozzájutni már jóval nehezebb volt, mert minden szállítmányra lecsaptak a politikai kapcsolattal rendelkezők. Végül mégis a kereslet hiánya miatt kellett abbahagyni a Dongó motorok gyártását. Ettől függetlenül ne lepődjünk meg, ha Dongó motorral találkozunk a boltokban vagy internetes webshopokban, hiszen ez nem azt jelenti, hogy 50-es években gyártott motort akarnak ránk sózni. A 2000-es évektől kezdve már külföldről érkeznek az úgynevezett Dongó motorok, melyek az eredeti magyar gyártmányhoz hasonlóan kerékpárra építhetők. A különbség, hogy ezek az új típusú motorok már jóval fejlettebb technológiával készültek, így használatuk sokkal kényelmesebb és biztonságosabb.
Ha új típusú Dongó motort, vagy hozzá való alkatrészt vásárolna, forduljon hozzánk bizalommal! További információért látogasson el honlapunkra, a www.elektromos-kerekparbolt.hu webcímre, és tekintse meg termékeink széles választékát! Kérdés esetén vegye fel velünk a kapcsolatot a +36-66-444-999-es és a +36-30-9-451-436-os telefonszámok valamelyikén, illetve arekordmobil@alfold.net e-mail címen!